Fanpage dla restauracji – jak go prowadzić?

Internet w dzisiejszych czasach to potężne medium. W ciągu paru chwil pozwala nam dotrzeć do setek tysięcy, a może i milionów osób na świecie. Facebook, który jest aktualnie liderem w branży social media pozwala nam prowadzić stronę o naszym hobby, gwiazdach czy biznesie i właśnie na tym ostatnim się skupię. Gastronomia mimo ogromnej konkurencji cieszy się dużą popularnością wśród biznesmenów. Nie wystarczy tylko dobre jedzenie, ważny jest również marketing i to, aby dotrzeć do klienta. Jeżeli chcemy skutecznie przyciągnąć ludzi do naszego lokalu powinniśmy prowadzić stronę naszej restauracji.

Restauracja na Facebooku

Na początku ważne jest, aby nazwa była taka sama w internecie i w świecie realnym – klienci dzięki temu łatwiej nas znajdą. Dobrze byłoby też dodać logo, bądź jakiś znak rozpoznawczy z czym kojarzy się nasze miejsce. Jeżeli mamy to zrobione i wygląda to profesjonalnie jest to już połowa sukcesu i na starcie wyprzedzamy lokale bez tego. Później ważny jest kontakt z klientem. Powinniśmy dodawać posty regularnie, dobrym pomysłem jest krótka notka plus zdjęcie 3-4 razy w tygodniu. Zdjęcia powinny być estetyczne. Jeżeli robimy fotkę jedzenia, zróbmy to estetycznie, nie na rozwalonym, brudnym talerzu, wszystko powinno być czyste i schludne.

Interakcja z klientami na FB

Warto też odpowiadać na komentarze i pytania ludzi, to stwarza atmosferę więzi klienta z lokalem i taka osoba czuje, że nie prowadzi tego bezduszna jednostka. Żeby zachęcić ludzi do odwiedzin naszej strony, może zrobić np ulotki z naszym Facebookiem i zostawić je w lokalu, zachęcać klientów do ocen, to wszystko działa na naszą korzyść. Konkursy, promocje tylko dla osób lubiących nasz fanpage to też dobry pomysł, aby przyciągnąć nowych obserwujących. W postach możemy pisać o wartościach odżywczych naszych dań, atrakcjach w lokalu czy chociażby możemy zamieszczać przepisy na jedzenie. Prowadząc ciekawy profil w social mediach jesteśmy w stanie przyciągnąć nowych klientów i dzięki temu zwiększyć obroty naszego biznesu. Aby wypromować naszą stronę możemy też tworzyć posty sponsorowane dzięki czemu nasz wpis może dotrzeć do osób, które wcześniej nie miały pojęcia o istnieniu naszej restauracji.

Kurs prowadzenia konta na Facebooku

Jeśli planujesz rozpocząć aktywność swojej restauracji na Facebooku i nie wiesz od czego zacząć z pewnością wartą uwagi pozycją będzie dla Ciebie e-book Facebook dla firm – podstawy. Dowiesz się z niego jak skutecznie komunikować się z odbiorcami za pośrednictwem social mediów i jak poprowadzić fanpage, by osiągnąć sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.