Całoroczna sprzedaż i produkcja lodów. Jak się do tego przygotować?

Większość lodziarni, która istnieje na rynku prowadzi sprzedaż wyłącznie w sezonie letnim. Całoroczna produkcja i sprzedaż lodów nie różni się jednak znacznie od sezonowej. Znaczną różnicą jest jedynie fakt, że desery trzeba sprzedawać w klimatyzowanym lokalu, który można połączyć z usługami cukierniczymi. Ważną kwestią jest także wyposażenie lokalu w odpowiednie urządzenia, narzędzia i akcesoria. Jak jeszcze należy się przygotować do prowadzenia całorocznej sprzedaży i produkcji lodów?

Atrakcyjny lokal to podstawa

Podstawową kwestią w sprzedaży i produkcji lodów przez cały rok jest posiadanie własnego lokalu, w którym będzie prowadzony biznes. Ponieważ w większości przypadków klienci nie będą mogli nabyć produktów poza lokalem, muszą znajdować się w nim miejsca siedzące. Wewnątrz powinien panować niepowtarzalny klimat, który przyciągnie swoim wyglądem i miłą obsługą.

Zdaniem pracownika z firmy MK KOMI: „Aby zwiększyć obroty firmy warto połączyć lodziarnię z cukiernią. Dzięki temu klienci zagoszczą w lokalu nie tylko, aby zjeść pyszne lody, ale także żeby skosztować innych słodkości. Istotna jest również lokalizacja lodziarni. Najlepiej będzie umieścić ją w centrum miasta, przy szlakach turystycznych i najważniejszych atrakcjach turystycznych”.

Wyposażenie lodziarni całorocznej

Decydując się na założenie całorocznej lodziarni nie można zapomnieć o profesjonalnym wyposażeniu, czyli o urządzeniach i akcesoriach. Trzeba zaopatrzyć się w dużą ilość miseczek i łyżeczek wielokrotnego użytku oraz wafelków różnych wielkości. Najwygodniejsze będą stalowe lub szklane naczynia, które są najbardziej eleganckie i pozwolą klientom spędzić przy jedzeniu deseru więcej czasu.

W lodziarni powinny się także znaleźć szafy mroźnicze i przechowalniki do lodów. Odpowiadają za utrzymanie deserów w stałej temperaturze, a co za tym idzie przedłużenie ich przydatności do spożycia. Istotne są również witryny sklepowe, w których będą znajdowały się lody. Mają na celu ochronę deserów przed wysoką temperaturą oraz ich ekspozycję. Witryny powinny być estetyczne i efektowne, aby sprawiały, że produkty będą wyglądały świeżo i atrakcyjnie.

W przypadku sprzedaży lodów typu soft niezbędne będą frezery. Jeśli mamy zamiar prowadzić sprzedaż lodów gałkowych, powinniśmy zainwestować w witrynę, która posiada prostokątne kuwety w różnych rozmiarach. Żeby zapobiec mieszaniu się smaków, do każdej kuwety trzeba przeznaczyć osobny porcjoner lub szpatułkę. W zależności od tego, na które z tych narzędzi się zdecydujemy, możemy formować gałki lub inne nieregularne kształty. Sprzedaż lodów gałkowych nie może się także obyć bez stojaków na wafelki. Dzięki nim możliwe jest odłożenie deseru, aby klient mógł, na przykład dokonać płatności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.